Copywriting

Copywatte?

Van concept tot de puntjes op de i

Onder copywriting vallen enorm veel soorten teksten en activiteiten. Nochtans is het simpel:  gaat het over een tekst? Dan ben je met een copywriter zeker zoet. Die teksten zijn voor zowel organisaties als voor mensen. Mensen? Ja, hoor. Jijzelf bent uiteindelijk je eigen merk, en alle merken moeten een branding vanjewelste hebben.

florian-klauer-mk7D-4UCfmg-unsplash

Verschillende soorten copy

Copywriting, een poging

De persoon die een volledig overzicht van alle soorten copywriting op één webpagina krijgt, moet nog geboren worden. Het goede nieuws is dat de opties dus eindeloos zijn. Ik doe toch een poging om een overzichtje te maken:

Webdesign en webteksten

Wist je dat er elke dag 252.000 websites worden aangemaakt? Wil jij de origineelste zijn? Dan help ik je graag op weg. Heb je zelf nog geen website? Dankzij nauwe samenwerkingen met partners moet je niet meer wakker liggen van webhosting en webdesign.

Branding

Een sterk merk? Daar is over nagedacht. Welk verhaal wil je vertellen? En op welke manier?

Zo'n vragen beantwoord je beter niet alleen. Ik bouw met veel passie mee aan jouw merk en verhaal.

Search Engine Optimization (SEO)

Een beetje opvallen, willen we allemaal. Met klaargestoomde teksten en een bangelijke branding op zak, is het hoog tijd dat Mr. Google dat aan de wereld laat zien! BRUTAAL. duwt met SEO jouw website hoger in de zoekresultaten.

Zelfs als de plooien al uit jouw webteksten gestreken zijn, helpt BRUTAAL. je graag met zoekmachineoptimalisatie. Zoek je iemand die jouw SEO-inspanning op lange termijn volgt? Ook dan ben je meer dan welkom!

Nalezen en redigeren

Zoek je een kritisch oog om je teksten na te lezen? Look no further. Ik geef je zelfs met plezier feedback die je teksten écht naar een hoger niveau tillen.

Sociale media

Moest Facebook zonder letters en woorden vallen, dan krijg je een pagina vol stille gezichten. Hoewel dat concept nog steeds letterlijk vertaald "Facebook" zou zijn, is het toch aan te raden af en toe eens een woord of twee te posten op je sociale media. Zelf te weinig tijd of inspiratie? Ik neem het graag voor mijn rekening.

... en nog zoveel meer

Zoals eerder gezegd, weten copywriters hun weg rond elke tekst. Ik zou heel deze pagina kunnen volzetten met allerlei soorten copy, maar dan vliegt het internet in de fik.

Heb je een andere copynood? Neem dan zeker even contact op.

Het brutale schrijfproces

Van blueprint tot eindresultaat

Copywriting maakt ieder project uniek. Dat vraagt een gepersonaliseerde aanpak voor iedere tekst. Om toch nog een paar zekerheden in het leven te bieden, mag je deze aanpak verwachten:

1. Plannen uittekenen

Wie een uniek huis wil, maakt best eerst een uniek plan. Bij copywriting is dat niet anders. Samen tekenen we de lijnen van het project uit en spreken we deadlines af.

2. Schrijven

Met een koffie in de hand kan het echte werk beginnen. Voor je het weet (en afhankelijk van de hoeveelheid cafeïne) ligt die eerste versie voor jouw neus.

3. Feedback

Geloof het of niet, geen tekst is perfect. Feedback is daarom een essentieel deel van het schrijfproces. Je ontvangt tussentijdse versies van je tekst. Durf hier maar eens zelf brutaal zijn. Eerlijkheid duurt het langst.

4. Finishing touches

Ik neem je feedback grondig door en herwerk de tekst. Na een korte rijpperiode geef ik de tekst nog die laatste onderscheidende schwung.

Na veel bloed (beperkt), zweet (geen commentaar) en tranen (alweer afhankelijk van de hoeveelheid cafeïne) stuur jij jouw unieke copy de wereld in!

BRUTAAL. bedenkt en (her)schrijft eigenwijze copywriting voor merken met een scherp kantje. 

 

Andere services