Blog

Photo by Kristina Flour on Unsplash

Authenticiteit kan je (af)leren

Waar trekken we de grens van de waarheid? Wanneer liegen we? En is verzwijgen of verbloemen hetzelfde als liegen? Vragen waar je best even bij stilstaat wanneer je iets/jezelf verkoopt. Want authenticiteit is het hoogst begeerde doel in de (online) wereld. Want wie authentiek en geloofwaardig is, creëert vertrouwen bij lezers. Toch betrappen we elkaar dat we niet altijd even oprecht schrijven en communiceren. Vandaag leg ik je graag uit hoe je dat jezelf opnieuw aanleert.

Lees meer »
Photo by Faizur Rehman on Unsplash

Kwestie van de foute woorden kiezen

Opvallen kost moeite. In een drukke zee van merken en personen die vechten om bovenaan de zoekresultaten en feeds te belanden, lijkt het bijna onmogelijk om vandaag de dag nog impact te maken. Impact maken? Dat klinkt iets voor een copywriter. Want opvallen, dat begint bij een straffe tekst. In de vorige editie leerde je meer over doelgroepen, doelen, boodschappen en kanalen. Maar hoe zetten we dat nu om in woorden, zodat we een impact kunnen maken? Welkom in de wereld van stijl, tone of voice en woordkeuzes.

Lees meer »
Photo by Toa Heftiba on Unsplash

De basisingrediënten van copywriting

Ondertussen weet je wat een copywriter is, dat iedereen het kan zijn en dat taal een belangrijke rol speelt in copywriting. Nu kunnen we eindelijk onze handen vuilmaken, want in deze editie van ‘Copywriting, wasda?’ leg ik je uit welke basis je moet kennen en weten als copywriter (in spe). Klaar om krachtige teksten te schrijven? Let’s get cooking.

Lees meer »

Schrijven met impact? Dat kan je in het leven dramatisch vooruithelpen. Leer alles over copywriting & get ahead!

Laatste artikels

Let's connect

BRUTAAL. schrijft over eigenwijze copywriting voor iedereen met een scherp kantje. 

Connect op LinkedIn

Copyright © 2024 – BRUTAAL. | Algemene voorwaarden | Privacybeleid